Allmänt · Uncategorized

Nejnej, men regeln gäller inte ifall….

Vet inte hur jag kom att tänka på det (jo, det vet jag visst), men iaf kom jag att tänka på alla sånna ursäkter folk tar till när de varit otrogna (otrogen enligt bestämda regler eller sammförstående i deras förhållanden). Jag ska ta upp några av de “undantag” jag stött på som folk sagt (vänner, ex, osv.):

– Jag var full och minns det inte så bra
– Jag trodde vi var på paus (ok denna snodde jag från H.I.M.Y.M, har jag för mig iaf)
– Men det var inte jag som tog initiativet, det var hon/han som sex-förslag-smsa mig!
– Enligt lag är jag fortfarande singel om jag inte gift mig (ok, denna har jag ingen direkt eller indirekt erfarenhet av, men kan föreställa mig att den används flitigt)
– Vi hade ju bråkat, jag trodde det skulle ta slut
– Jag skulle ju ändå göra slut med min partner, nästa månad
– Det var ju inte sex(som i penetrationssex)!
Tydligen är det inte “lika illa” om ovanstående gör det. Men kom igen, kan ni verkligen ljuga för er själva så bra?

Ni har ändå:
-Tekniskt varit otrogen
– Svikit er partner
– Antagligen ljugit om det också, eller ljugit delivs*
(ok, ibland bara känner jag för att kladd-rita i paint) Namn: When a world falls apart
* Att modifiera sanningen så saker inte ska låta lika illa borde räknas som “lögn”, men eftersom detta inte verkar hända i dagens samhälle får jag klassa det som devlis lögn.
Leave a Reply

