Allmänt · Uncategorized

Kärlek och sånt

Det är så mycket kärlek i luften nu, folk blir sambos, folk börjar dejta en “supertrevlig” person, folk går runt och blir kära, folk hittar sin “stora kärlek”.. tror dem iaf.
Jag totalt avskyr det. Kärleken gör mig sådär lätt illamående. Jag vill vara ruska om alla och skrika “äkta nykär-föralltid-kärlek är en illusion!”, ruska om dem tills de inser att äktenskap och nykär är ingen addition. Inget “för alltid” äktenskap iaf.
Nej, jag tror det är mer, överlevnadsinstinkt, lojalitet, ärlighet. Inget av det har egentligen med “kär”-delen att göra.
Låter jag pessimistisk? (stavas det ens så?). Antar jag är det, realist blir pessimisst.
Trots min negativa inställning kan jag ju givetvis ändå inte hjälpa att bli påverkad av känslor. Jag är trots allt endast människa. Jag är även lite materialist, så drömmer även om fina guldringar.
T.ex. på guldfyns hemsida så bara älskar jag dessa:
(Bilden är från guldfynds hemsida) Denna påminner mig lite om snö. Jag+snö=bästa känslan
(fotot från guldfyns hemsida). Jag vet inte varför, men desas tilltalar mig på ngt sätt.
Läste nyss (igår) ut boken “The debutanteé divorceé”, jättebra. Rekommenderar den verkligen. Trots de många misslyckade äktenskapen som nämns i boken, blir jag inte avskrämd av äktenskapstanken, snarare tvärt om. Varför inte bara gifta sig om man nu ändå ska bo ihop eller gå runt och vara sådär superkära och lämna hälften av ens kläder hos sin partner? Först, man får ha fina smycken, skryta om sitt “perfekta” liv och värsta feta festen med massa presenter. Ovanpå det tryggar man sina egendommar, iaf relativt. Man kan alltid säkra sina tillgångar (om man nu har några) och egendommar liiiite mer.
Om man nu är jättemycket emot äktenskap, men ändå tänker bo med någon, var inte dumma. Skriv samboavtal, även om ni litar på varandra nu, kan det ändras. Dessutom är/borde de ekonomiska delarna skiljas från de känslomässiga. Jo, jag har läst juridik, iaf en kurs 🙂
Nej, bara för jag inte är helt anti de juridiska bitarna, och anti känslorna, men gillar ringar. Betyder inte det att jag går och väntar på det just nu (så mina vänner kan bara helt enkelt låta bli att spekulera kring detta).
Nejmisann. Jag borde nog återgå till plugget nu.
Vet det finns de som gått och längtat efter en blogguppdatering från min sida, jag hoppas det är en vän och inte någon crazy stalker(alternativ till stalker är: nyfiket ex).
och just det ja, gott nytt år, god fortsättning o whatever
Leave a Reply

