Allmänt · Uncategorized

Julbaksresultat

Knäck i massor! De delade vi sedan upp på tre. Jag vet inte hur det gick för de andra, men jag har redan klämt ner mina. Mums säger jag bara! Lite improvisation där vi gick ifrån receptet, men dessa blev ju asgoda! Jag har ju ingen “recept”-blogg, så receptet på dessa behåller vi själva 🙂
Detta året har folk svårt att komma in i julstämningen. Min personliga teori är att det är pga snö-bristen, och möjligtvis litet engagemang från eget håll. Är vi i den åldern, nu när alla ändå “nyligen”(inom loppet av 2 år) har flyttat hemifrån, och man är stressig, de flesta känner att deras hem är med deras föräldrar fortfarande.
Personligen är mitt “hem” i min lägenhet. Sitter just nu med lite levande ljus (pga en jävla elräkning, men ändå), en mysig julduk(plockade upp den på city gross) och julmusik i bakgrunden(spotify). Som snöälskare är det lite svårt att få in julstämningen, men jag försöker iaf.


Jag vill inte att jag med mina vänner ska hamna i detta mellanstadiet- mellan att hålla jul hemma med sina föräldrar och med att fixa jul till sin egna familj och barn. Som några år helt utan mys. Dessutom som det ser ut nu tänker inte min umgängeskrets skaffa barn på FLERA år. Nej, jag vill inte ha FLERA OMYSIGA år, det klarar jag inte av!


I morgon ska jag posta julkort (har lite ont om frimärken så det blir selektivt här), städa lägenheten, plugga men ändå försöka inkoorporera en gigantisk myskänsla. Får möjligtvis gå och köpa en såndär billig alkoholfri glögg för att lyckas, men ändå. Finns det vilja finns där möjligheter! 🙂
Leave a Reply

