Allmänt · Uncategorized

Mitt nya “theme”

Ok, hör ni någon galning som går runt och sjunger på denna låten, är det bara jag. För det är den nya “theme”låten till mitt liv. Typ, livsmotto* om man säger så.

Eller ja. När jag tänker efter har jag två. Passar lagom till mitt schitzofrena jag(Jag som i Freuds “jag”begrepp).
Den första, lite mer positiva? Om man kan säga så. Den som har hopp om kärlek kanske.
Ellie Goulding- Guns and horses (eller horsies som hon sjunger)
Låttexten:
Min favoritdel:
You’re so worth it you are…
But I wish I could feel it all for you
I wish I could be it all for you
If I could erase the pain
Maybe you’d feel the same?
I’d do it all for you
I would…
Nästa är den jag borde följa sensmoralen i. Om det nu heter “sensmoral”. Orkar inte googla det så, om det inte stämmer får ni helt enkelt vara ovetandes om vad jag pratar om, hehe.
Diana Vickers- Once
Rekommenderar att man lyssnar på låten utan att se videon (eller helst hur hon ser ut över huvud taget) först. Annars kan det “förstöra” stämningen lite. Tycker jag.
Video:
Låttext:
Min favoritdel:
“I’m only gonna let you kill me once”
Leave a Reply

