Allmänt · Uncategorized

För det finns ett annat exempel, där inte jag har en central roll

Varför, bara varför? När man nyss gett upp, så träffar man den där allt stämmer, utom en sak, släkten.

Jag har en vän, och min vän var tillsammans med en kille, som då min vän (vi kallar min vän för X)s föräldrar inte gillade. Vet ni vad min vän gjorde? X kom fram till att om föräldrarna försöker styra en, och bestämma ens val, så stödjer de ju inte en, de motverkar en. Är det inte upp till det vuxna barnet att själv bestämma vad som är bäst för sig själv?
Så min vän X, slutade bry sig om vad föräldrarna tyckte, och har börjat värdera sina vänner högre än familjen, för bra vänner hotar inte med att överge en bara för de tycker man gör ett dumt val. De är kvar, och stöttar dig genom allt, även om det visar sig att det VAR ett dumt val, de kommer inte säga “I told you so” då, de kommer trösta dig, och finnas där för dig. För det är så man gör om man osjälviskt älskar någon.
Det tog slut mellan X och Xs partner, men X tycker att X gjorde rätt val som “skar bort” föräldrarna från sin närmsta krets. X har ju ändå sina vänner, och sig själv. Jag tycker X gjorde rätt val, och jag som står nära X vet att jag kommer finnas där för henne i bra och dåliga dager.
Varför låtar vissa andra bestämma över deras liv? Det är inte ex. föräldrarna som kommer leva med konsekvenserna, dessutom, så kommer ju föräldrarna inte vara med för alltid för att vara med om konsekvenserna för det beslutet DE tog då. Ska du verkligen låta dem bestämma över dig?
Det finns bara en person som kan vara huvudpersonen i ditt liv och, det är du. Det är du som kommer gå miste om den bästa som finns där ute, om du fortsätter låta dig själv vara en bi-roll i någon annans liv.
Leave a Reply

