Allmänt · Uncategorized

Ögonbrynshetsen

Jag kommer ihåg det så väl, början på 2000-talet. Jag gick i högstadiet. Alla tjejerna började pilla med sitt utseende. Jag hade rätt stora ögonbryn tills min storasyster bestämde sig för att de inte längre skulle vara det. De blev tunna, riktigt tunna. Men okej, det var lite “mode” då. Sen fanns det de tjejerna i klassen, som inte nöjde sig, eller inte orkade lägga tid med att noppa hårstrå efter hårstrå. Så de tog (vad jag misstänker.. vet inte vad annat skulle gett samma resultat) en rakhyvel, och rakade bort det mesta av ögonbrynet. Tror det var meningen att de skulle ha kvar några mm, men ibland verkade ha misslyckats och kom till skolan med ett halvt ögonbryn. Jag vet inte om de hade ritat till eller så, men det var ingen vacker syn.

(mina ögonbryn, noppade och lite klippta, jag tycker de duger alldeles utmärkt)

Nu, 2010-talet, ser trenden lite annorlunda ut. Det ska vara breda, tjocka, och helst även ögonbrynspenna på det (i rätt mängder). Jag, som dock fått en tjusning för att noppa mina ögonbryn, försöker bibehålla den formen som skapades någonstans i mitten av 00-talet. Detta fick jag dock kritik på från min lillasyster. “ööööhh, vad smala ögonbryn du har!” sade hon, eller något liknande. Men, jag trivs med dessa, MÅSTE jag slavisk följa alla trender bara för mina systrar gör det? Nej, jag tror inte det.’
Däremot börjar jag få upp ögonen för en annan modegrej, till de flestas fasa. Fejk-päls saker. Helst hade jag velat ha en fejk-päls-väst och en sån underbart söt fejt-päls-fejk-svans-accessoar med. Tror dock inte det passar med min kroppsform, och jag är inte riktigt SÅ fjortis (inte idag iaf).
One thought on “Ögonbrynshetsen

Leave a Reply

