Allmänt · Uncategorized

Ska jag bli nunna kanske?

Ibland känner “en” (dvs. JAG) att en bara blir så himla trött på allt. MÅSTE en leta efter “prince charming”, FINNS “prins charming” eller VAR prince charming den där killen som fick en psykos? Kan man inte bara strunta i allt? Aldrig mer helst ens träffa en man, aldrig mer bli kär, aldrig mer få hjärtat krossat (jo det kan man få även om man aldrig blivit dumpad).

Så, tänkte göra en för och nackdels lista. Det sägs att de ska vara bra.
För:
Slippa oroa mig för jag vad ska ta på mig
Slippa oroa mig för hur håret ser ut
Slippa oroa mig för att jag ska träffa någon ny helt för tidigt efter ett förhållande tagit slut
Slippa oroa mig för om “han” gillar mig
Slippa vara svartsjuk
Slippa oroa mig för att “det” ska ta slut
Slippa behöva hitta fel
Slippa bli besviken
Slippa sitta och vänta på någon som ska komma, som kanske inte kommer
Celibat
Slippa oroa mig för allt som kan pågå i huvudet på “honom” i sängen (inte för det händer så mkt, hehehe)
Slippa känna att där BORDE vara någon som älskar mig, för att tungt inse att där INTE FINNS en man som älskar mig.
Slippa oroa mig att “han” helt plötsligt kommer hitta en ny, 20 år yngre sjuksköterska som han kommer lämna mig och barnen för och sen få barn tsm med helt snabbt (it has been known to happen)
Slippa oroa mig för att “han” ska råka ut för en olycka så jag står där helt ensam
Slippa oroa mig för att JAG helt plötsligt skulle bara förstöra allt
Slippa oroa mig för att föda barn
Slippa oroa mig för ansvar över ett barn
Slippa oroa mig för vad “hans” föräldrar tycker om mig
Slippa oroa mig för vad jag ska köpa i present till “hans” släkt
Slippa störa mig på “hans” släkt inte riktigt förstått det med jämställdhet (it has been known to happen)
Slippa störa mig på att “HAN” inte förstått det där med jämställdhet, jämställt, osv. (för de flesta som säger de har förstått, har definitivt inte förstått)
Emot:
Celibat
Ensamhet
Måste vaara/bli religiös för att vara nunna
Andra kvinnors sällskap
Leave a Reply

