Allmänt · Uncategorized

Jag känner mig.. visare..

Tänkte skriva några rader om vad jag lärt mig denna sommaren… tycker man får lov att skriva om sommaren “som varit” nu, pga hur vädret varit på sisone. Möjligtvis att det kommer en släng sommar senare.. eller inte. Finns inget säkert med sommaren i Sverige (förutom kanske att man alltid blir lite besviken).

1. Kattungar är alltid söta (nästan alla), men Kålle kommer alltid vara bäst i mina ögon!
2. Jag avskyr barnvagnar!
3. Det finns en sjukt söt halvasiatunge (hälften asiat, hälften vit) i Malmö! Detta gav mig hopp. Jaaa, jag vet, det är för tidigt att tänka på barn. Det gör jag inte, bara sådär… tänker på att någongång i framtiden kommer jag förhoppningsvis ha sjukt söta barn
4. Katter KAN få könssjukdommar! (oroa er inte, Kålle är frisk oskuld!)
5. Tydligen är det sjukt omständigt att låna ut hankatter till avel (Oroa er inte, Kålle kommer vara oskuld..möjligtvis för alltid. Men det hade varit lite synd. Vill att han ska ha ett rikt liv…)
6. Leverpastej smakar alltid bättre med hemmagjord inlagd gurka på, tro det eller ej, men då är knäckemackor som godast!
7. Jag har tydligen en relativt ljus naturlig hårfärg.
8. Det är långt till Sjöbo.
9. Kiviks marknad ligger på ÖSTRA sidan av Skåne
10. Helsingborg är faktiskt rätt så fint, trots allt.
11. ….denna kan jag tyvärr inte göra officiell…
12. Tydligen är det väldigt många organisationer/kommuner osv som INTE vill ha gratis arbetskraft i form av en praktikkant (Liksom.. VAAA?!)
13. Jag har en favoritperson i en grupp… Sist jag hade det var det Melanie B i Spice Girls… Nu är det Yoona i Girls Generation. Känner mig väldigt flicklig för ett ögonblick… (Hon är så konstig på ngt sätt. Yoona då. När man ser henne i programmen känns det inte alls som hon skulle ens kunna dansa. Så är hon jättesöt, men i en video är hon direkt sexig, så kan hon givetvis både sjunga och dansa jättebra!).
14. Ovanstående punkt har möjligtvis inte gjort mig visare, men trevlig är den!
15. Rosengård är en mycket trevligare stadsdel än den målas upp att vara. Visst jag bor på den “bra” sidan, visst jag bor i studenthus och har inte bott här så länge. Men människorna här är mycket trevligare än där  jag bodde förr, typ, någonsin. Dessutom är city-gross personalen himla hjälpsam.

One thought on “Jag känner mig.. visare..

Leave a Reply

