Allmänt · Uncategorized

mer än bara phad thai!

Jag kan faktiskt göra och äta mer än phad thai, här är några (asiatiska) exempel på vad jag ätit denna månaden:

Tom Kha.   Jag bråkade lite med light- kokos mjölken, därav de vita kornen. Hädanefter blir det ingen light kokos-mjölk!... möjligtvis inte heller så många rätter med kokosmjölk heller..
Tom Kha- thai-soppa. Bråkade med kokosmjölken- hädanefter blir det aldrig mer light-kokos-mjölk!

Vid en snabb anblick kanske det ser ut som phad thai. Men låt er inte luras! Här är det andra kryddor (eller krydd-såser), lite svamp, cashewnötter mm.

skulle ha inflyttningsfest. Hade en kompis som hjälpte mig. Så jag bjöd på något jag slängde ihop, provade även att mixtra lite med krydder och såser. Det blev lyckat tyckte bara hon och jag. Det kanske (antagligen) inte är något riktig rätt, men det blev gott!

sen bara för att göra alla extra sugna på att äta något (mwhehehe), så lägger jag upp en bild på hur jag hade lagt upp godiset inför festen 🙂

Leave a Reply

