Allmänt · Uncategorized

Återupptäcker mig

Jo, jag borde plugga. Jag vet det. Allergin gör det svårt att andas, värmen gör det svårt att somna. När jag väl somnar har jag mardrömmar i alla dess former. När jag vaknar är jag torr i munnen, och täppt i näsan. Bestämmer mig för att gå igenom kurslitteraturen istället för att gå på föreläsningen. Jag har ändå mer jag måste göra hemma. Brev måste skrivas, brev måste skickas, förhoppningsvis finns där brev att hämtas med.

Då sätter jag mig och börjar läsa igenom mina dikter. Tycker vissa är ovanligt bra också. Funderar på om jag inte ska börja trakassera bokförelag med att ge ut en diktsamling. Varför ska det endast vara de redan kända som får lov att publisera dem? Varför skulle deras dikter vara bättre än mina? Nu är det ju så att jag givetvis inte håller med. För att försöka övertala er med (även om ni nu aldrig läst en dikt frivilligt), lägger jag upp en dikt jag tycker är bra här. Skriver av mig (såklart)

Behind the mirror:

Ha! If you only knew…
I’ve already gotten my revenge
You are already punished
If you only knew..

Blue isn’t the colour of innocence
White does not characterize purity
Virtue didn’t leave my cup half full

You did wrong
Treated me disrespectful
What you would have done in the world of mirrors
Became my actions

I don’t believe in revenge
But you do
Treat others as you want to be treated
So I treat you as you would have treated me

What you don’t know
Exist anyway
But when you say: What you don’t know about can’t harm you
Does my actions not matter?

But I got your revenge
What you would have done in the world of mirrors

Ha!
If you only knew
I play out your moral thoughts
I’ve gotten my revenge

If you only knew
Virtue didn’t leave my cup half full
So I played in your side of the mirror

Blue isn’t the colour of innocence
White does not characterize purity
Ha! If you only knew…

ps. Försök inte sno den. Jag har copyright (den “naturliga” med som kommer i princip automatiskt tack vare svensk lag) genom deviantart på den.

Leave a Reply

