Allmänt · Uncategorized

Dags för ett erkännande

Ja, nu är det dags. Nu måste jag helt enkelt säga det!!

Jag är svartsjuk av mig, jag blir det på mina vänner. När de har ANDRA vänner, som de umgås med mycket, tycker om mer och så. Men det är väl inte så konstigt att man vill vara mest omtyckt egentligen?

Jag avskyr att höra mina vänner prata om deras andra vänner, hur fantastiska de är, hur mycket dem behöver dem… det är precis som om jag skulle dejta en kille, och han satt och pratade om hur fantastiska de andra tjejerna är, hur mycket han behöver dem osv… Liksom, vi alla vet ofta att det FINNS andra där, vi vill bara inte veta av dem. Dock har jag full accepeptans för umgänges-gäng, men mest så länge alla umgås ungefär lika mycket.

Givetvis blir jag inte svartsjuk på mina vänner, som jag kanske inte anser är “bästa vänner” (notera nu; svartsjuka märks inte alltid), men de brukar man ungefär ha på samma nivå. Det är de där vännerna man verkligen vill vara närmst som det är lagom irriterande/gör lite ont när man ser deras faktiskt kärleksfulla förklaranden till andra vänner över FB eller hör dem prata om hur fantastisk en person är, speciellt om man själv inte alls tycker den personen är så himla fantastisk…

Så, ja, detta med kärleksförklara (typ) sina vänner tycker jag är lika irriterande som “sockersöta” meddelanden till sina pojkvänner/flickänner. Okej att visa känslor, men blääääh på fjortisuttryck. Vet att det inte är så¨många som håller med mig om det. Men  jag tycker så ändå! Så bara om mina vänner kunde bara inte prata om hur fantastiska deras ANDRA vänner är så skulle det vara jättebra!

För övrigt går det bra!
Har min katt med mig igen, i MIN lägenhet!! Kom även in på en sommarkurs och det ska bli spännande, och hade övningskörningslektion på körskolan idag, den gick bra! Men blir lite misstänksam när läraren säger “du har det i dig”, tror knappast bilkörning är något instiktivt… sen säger han det säkert till alla andra elever med! Det är ju rätt bra sak att säga för självförtroendet. Tror inte det skulle motivera en elev med “nej alltså, du är askass, du kommer ju aldrig få körkort… men köp 30 lektioner här ändå..”

Så har jag fixat massa, plus gjort lite tom kha soppa. Tips från min kompis är dock att laga mer kinesisk mat istället för thailändsk, så jag får väl kolla in i det, men tänker inte övergå till ris! Nudlar is my thing xD.. risnudlar iaf.. såååå gott* drool*

Leave a Reply

