Allmänt · Uncategorized

Om de inte håller måttet?

Om man känner att dagarna man sitter ensam och ja, är ensam, börjar vara väldigt många fler än det antalet av dem man behöver? Om man försöker hitta på något med vänner, men de aldrig kan? Är det då man har för lite vänner kanske? Eller är det vännerna som tar sig för lite tid? Eller är det bara så att jag vill göra saker för ofta?

Nej, mina vänner ÄR bra, men de är nog för få, jämfört med deras kretsar iaf…

Men är det inte så att man alltid ska kunna göra något när man VILL göra det? Men jag sätter för mycket press på de få vänner att de ska finnas där?

Så tänkte “skaffa” lite fler vänner, och jag menar faktiskt anstränga mig när jag träffar folk. Faktiskt ta steget att VÅGA träffa nya människor.

och ja, det tänket satte igång den lite mer impulsiva delen av mig själv, det resulterade i att förra veckan var väldigt händelsefull och väldigt rolig!

Slutade veckan med “hälsoweekend” hos mamma, vilket betyder mycket motion (som jag ska försöka hålla igång även när jag inte är där) och hälsosam mat. Bara lite onyttigheter (det var ju trots allt lördag med), men då provade vi bara lite av de nya godis-sorterna! 🙂 (jo, de var goda, men som sagt åt vi bara lite nu så får väl godiset ligga och bli gammalt hos mamma).

Nu börjar en ny vecka, som jag har några få planer för, förhoppningsvis kommer min kalender bli full, även om det bara är skolarbete ;P

Nu ska jag ut och gå en sväng- resultatet lägger jag som vanligt upp på FB. 😛

Leave a Reply

