Allmänt · Uncategorized

Varning för vatten!!

Jag gick upp astidigt i morse, fick i mig lite riskakor (jag vill ha fler!!) och lite chai. Mellanlanda på centralen i Malmö där jag tänkte köpa mig något litet att dricka. Sträckte mig efter päron-krusbär Loka då den blivit min nya favorit. När jag lyft upp den fångar ngt annat min blick… Loka har släppt, inte bara en, utan tre nya vattensmaker ser det ut som. Jag fastnar på “kokos”-smaken. Gillar kokos. Sätter mig ner på en bänk och tar en tugga på kanelbullen (kunde inte låta bli att köpa en…xD), men av någon anledning är pressbyråns kanelbullar alltid så torra, vilket jag lyckas glömma varje gång jag sträcker mig efter en…. Så tar snabbt upp drickan, luktar lite försiktigt, sen tar en klunk. Hel munnen följs av en väldigt stark smak, inte nödvändigtvis kokossmak, det kändes alldeles för stark för det. Jag sväljer snabbt och blir konfunderad över hur vatten ska vara så starkt! Det smakade… misstänksamt…. så tog två klunkar till när jag åt bullen. Den tredje klunken tog jag när jag satt på tåget, då bestämde jag mig för att den är äcklig och att jag inte vill ha den.

Men vem ska då köpa drickan? Den kostade hela 20 spänn som jag inte bara vill slänga iväg. Funderade på att ge drickan till någon hemlös om jag såg en, äckligt vatten måste ju ändå vara bättre än ingen vatten alls? Men nej, såg ingen hemlös, inte ens vid ica-ingången (var tvungen att köpa en godare dricka- blev oatly smoothie).

Så nu sitter jag i skolan, vattnet står på bordet, och väntar på min grupp. Vet fortfarande inte vad jag ska göra med vattnet, jag KOMMER inte dricka den själv!

Den rekommenderas absolut inte- Loka “likes” kokos.

Vad jag däremot vill rekommendera är Daim-glassen med päronsmak. Den var jag lite misstänksamt inställd mot, men blev väldigt snabbt övertalad av den. Tyvärr blir det inte så mycket glass mer för mig i sommar, enda anledningen jag åt glassen var för jag glömt bort jag är laktosintolerant. Det lyckas jag även glömma häromdan när jag köpte en milkshake (fick sjukt ont i magen igen), och ändå.. bara igår var jag på väg att köpa en milkshake till- så blev jag iaf påminnd. Tur det.

Förhoppningsvis kommer snart gruppen så vi kan arbeta lite. Jag börjar bli nervös nu pg brist på intervju-personer!

Leave a Reply

