Allmänt · Uncategorized

Välkommen in i värmen ;)

Skulle träffa en kompis tjej för första gången igår, riktigt spännande eftersom vi hört mycket (gott), men aldrig träffat människan. Eftersom det är rätt obligatoriskt att sjunga singstar i vår umgängeskrets (det är få som slipper), tänkte vi se till att värma upp henne med det 😛 Egentligen skulle vi vara lite fler, men folk är så upptagna “nuförtiden” (jag säger “nuförtiden helt för ofta….nuförtiden xD), så det blev jag, emilita, vår kompis och hans tjej.

(just nu: filmade kållis när han står! 🙂 )

Eftersom hon inte skulle få slippa singstar satte vi igång med det lite innan. OKej, det var faktiskt inte anledningen, utan att vi skulle ta massa rekord på spelet och för det är så roligt att “battla” vara vi två 🙂 Men när de kom satte vi oss i lag, över en viss övertalning (vi är rätt hemska med vårt grupptryck, men det är för en god anledning!) gick hon med på det. När hon väl vågade gick det väldigt bra, vi blev positivt överraskade. Det skulle säkert gälla fler o mde bara vågade *pik, pik* Så vi spela två gånger, jag och tjejen vann bägge! Sen spelade vi monopol, vilket gick rätt segt, för det gick en rätt spännande, men annorlunda film på tv som 3 av oss aldrig hade sett. Vilket gjorde Emilita lite irriterad, men det förstår jag eftersom vi precis innan vi började spela monopol pratade om hur jobbigt det är när folk inte är engagerad i spelandet, haha. Men jag försökte åtminstonde lägga mest fokus på spelet, och tror inte jag var så seg, när det var min tur. Men missade nog ta hyra några gånger..

Tyvärr skulle kompisens tjej (jo, jag vet vad hon heter, men för hennes integritet nämner jag inte namn) jobba tidigt, så de var tvugna att åka vid elva. Jag och Emilita lade tillbaka gatorna och fortsatte spela. Jag förstår inte hur jag lyckades förlora när jag hade alla gula, 2 av 3 gröna och en blå gata… Jag underskatta kraften av HUS helt enkelt. Ska försöka att inte göra det igen, i monopol är det inte bra att försöka “play it safe”, tydligen…

När vi slutade spela det spelet fastnade vi i en film med Reese Witherspoon (eller hur det stavas), Alissa Milano (ena tjejen från förhäxad) och någon manlig skådis (har jag inte lika bra koll på..). Den verkade som en vanlig film om tonåringar som är kära och har en idiotkille. Killen verkade lite läskig, och vi började spekulera om han bara var en dålig skådis eller vi skulle vara lite misstänksamt inställda till honom. Vi gjorde även ett antal fler spekulationer, jag var väl värst med det, men vi alla vet att spekulera och notera ledtrådar är min starka sida, även om det nog verkar för alla som om jag alltid gissar, haha. Ungefär, efter halva filmen upptäcker vi att den går över till en skräckfilm, då är det ju för sent att byta, i en reklam märker vi att den heter “Fear” också (varför man ska kolla vad filmen heter innan man börjar se på den…). Så slutet av filmen sitter jag och kollar för ögonen medans jag från ljudet gissar vad som händer, och min kompis antingen bekräftar eller säger vad som hände, hon vågade ju faktiskt titta, även om hon hade filten väldigt högt upp över hakan…

När filmen väl slutade kände vi att det inte var en bra tid för att lägga sig, tror klockan var halv två-två på natten någonting. Så vi börjar göra oss i ordning men ha tv-n igång på någon “lättare” film. Sen blev det väldigt mycket prat innan vi bestämde att det nog var dags att lägga sig. Det var väldigt längesen vi bara satt och pratade, bara vi två. Kom på att jag saknar de dagarna, för hon är en sån bra kompis man kan prata med hur länge som helst, närstan för länge eftersom vi slutar inte prata, tillslut får hon säga “nee.. nu måste jag sova”, för att vi ska vara tysta. hehe.

På första gången på väldigt länge sov jag utan mardrömmar! (och det var ändå trots en skräckfilm varit igång som vi sett på),och jag vaknade och mådde faktiskt bra! Vet inte om det var sällskapet av bra vänner, eller Emilitas nya säng. Men det var väldigt välbehövt efter mina mardrömsveckor!

Har även mailat in ett arbete och jag måste posta till läraren också, i morgon blir det grupparbete, skola och bibliotek!

Leave a Reply

