Allmänt · Uncategorized

Google is your friend, but not your best one

När man sitter vid tio tiden och googlar “symboliskt våld” och “kabyliska samhällen” för att försöka förstå de olika sakerna och hur det symboliska våldet skulle sett ut i kabyliska samhällen istället för att ta upp boken “den manliga dominansen” av Bourdieu är det nog dags att inse man har problem. Sen om det är tankspriddhet, oförmåga att fokusera på något en längre tid, massa andra problem som bara förhindrar en för att generera tillräckligt mkt energi för att läsa en bok eller något annat spelar ingen roll om jag ändå inte klarade tentan. Dock hade jag säkert fått intyg på en sjukdom, det är jag säker på. Men vem vill vara sjukdomsstämplad? Jag vill inte föreställa mig hinder för att klara av saker, ännu mindre ha intyg som kan rättfärdiga det.

Nej, jag tänker kämpa! Även om allt jag orkar är att googla de olika termerna just nu. Men å andra sidan är detta efter tentan, bara för jag vill förstå enklare. Blir det omtenta (för mina logiska tankar/gissningar inte räddade mig på denna tentan) kommer jag antagligen gräva mig in i böckerna trots livet är kaos.

….jag är hungrig….

Leave a Reply

