Allmänt · Uncategorized

Filmen “de ofrivilliga”

Ja, givetvis som jag misstänkte var både filmen konstig, tråkig och dålig. Visserligen tog den upp lite viktiga saker, men det går att göra på bättre sätt. Man kan förtydliga, och man SKA göra det när man gör filmen. För det är så många som ändå inte förstår allvaret. Givetvis fanns det nakenhet med. Frågan är om det finns saker jag avskyr i film lika mycket som nakenhet? Svaret är nej. Det är verkligen det värsta jag vet i filmer, och det finns i varenda svensk film jag sett! Men jag klarar inte ens av det, jag kollar bort. Jag är trött på alla gränser bara försvinner. Varför respekteras inte vi som INTE VILL se?! och var är de andra? De som aldrig skulle kolla på sina vänner om de stod nakna, men så länge det är på tv är det okej. De människorna är också mammor/fädrar/döttrar/söner/pojkvän/flickvän/kompis!

Jag blir äcklad av samhället ibland. Visst, andra kan se det om de vill, men varför får inte JAG något val?! Det var nakenhet i en film, och att se filmen tillhörde SKOLARBETE! Vi har fan haft porrfilmer i undervisning, vilket läraren lät mig slippa. Men de utgår ifrån att alla tycker det är okej. NEWSFLASH! Alla tycker INTE det är okej! Jag var heller inte ensam om att gå ut ur lektionen!

**suck**’
Nu får jag väl hitta på något annat, det är tråkigt väder så jag åker antagligen inte in till stan..

Leave a Reply

