Allmänt · Uncategorized

Vägra kanal 5!

Idag var det dags, säsongspreimären för desperate housewives! Så jag såg det, givetvis. Men i första reklamen får jag en sån hemsk chock. Skandalen jag sett om på ett amerikanskt talk-show (typ Operah eller Tyra show), har kommit till Sverige! Ett företag som tjänar pengar på att få folk otrogna! Nej, jag svär, jag hittar in på. Det är sant! Är det inte illa att folk begår misstag när de är i förhållanden?! Det är sånt för gör slut, och skiljer sig för. Ska människor få HJÄLP att ta dö på sitt förhållande nu med?

För de som funderar på att BETALA för att vara idioter- here’s an idea- gör slut/skilj er FÖRST!
Ingen ska behöva lida för att DU inte förstår innebörden av monogami, förhållande, äktenskap OCH ärlighet!
Men reglerna är väldigt tydliga i vårt moralsamhälle. Förhållande betyder automatiskt monogami om man inte bestämmer andra regler. I den allmänna uppfattningen brukar den sortens förhållande gå under termen “öppet förhållande”, vilket då inte är ett “vanligt förhållande” för det benämns endast med “förhållande”: Lite klyddigt förklarat, men hoppas alla förstår hur jag menar.

När ett företag tjänar pengar på att få folk otrogna, vilket som är omoraliskt fel både i den “allmänna moralen”, och alla religiösa moraler jag känner till. Det har dessutom varit OLAGLIGT; är inte riktigt säker på hur det ser ut i själva lagtexten nu. Så denna reklamen BÖR uppfattas som stötande för VÄLDIGT många, den gör i alla fall mig jävligt förbannad!

Jag tänker vägra Kanal 5 nu- hela tiden de kör reklamen. Funderar på att skapa en “Vi som vägrar kanal 5 så länge de visar reklamen för*det fruktansvärda företagsnamnet*”. Men vill verkligen inte sprida namnet på det hemska företaget. Sen om Desperate housewives, det kan jag se när den släpps på DVD, så viktigt är det inte.

För de som inte märkt av det, är numera lagen det som sprider den allmänna moralen- den måste ju komma någonstansifrån och religionen är ingen (officiell)auktoritär källa längre. Åtminstonde inte i Sverige. Av alla de många lagtexterna, och rättfallen, har jag märkt att det finns en väldigt tydlig moralbild. Att köpa sex är INTE accepterat. Att då köpa en tjänst som förmedlar kontakter för personer i ett sexuellt syfte borde definitivt gå under “köp av sexuella tjänster”- paragrafen. Hmm, tror jag hittat något att arbeta för.

Men ikväll (inatt) är jag trött. Har sökt in till kurser för hösten idag, och kollat klänningar. Men det blir det inget skrivit om idag eftersom jag hade aningen viktigare saker att ta upp. Kanske känner mig mer lättsam i morgon och tar upp det då. Men nu ska jag sova.

Godnatt!

Leave a Reply

