Allmänt · Uncategorized

Vem är på?

I morgon, eller tekniskt sätt idag… lördagen 12 mars 2011 (så blir det inga missförstånd) känner jag mig bara så sjukt sugen på att bara sätta mig på tåget och sticka iväg! ….men… Det hade nog varit trevligare med sällskap.

om 2-3 dagar går mitt student-buss-tåg-kort ut. Just nu betalar jag så kan jag åka inom hela skåne, nästa jag tänker jag nog bara köpa malmö-lund, för det blir billigare, och jag behöver pengarna till både köpa den där jävla klänningen jag inte hittat än som jag ska ha på bröllop, och för läkarbesök och kolla upp mina misstänksamma “myggbett”. Så om jag ska utnyttja mitt kort på bästa sätt hade jag behövt göra det NU.

Det är så dyrt att åka annars, och i morgon ska det ändå vara ca 5 grader i hela skåne, sa de på nyheterna iaf. De sa även det skulle vara 5 grader idag, och då haglade det, men de bör ha rätt om i morgon, för min skull. Att jag inte har så mycket pengar finns det en enkel lösning på. Hemmagjorda mackor och vatten. Svårare än så är det inte. Jag vet dessutom att jag har vänner som har hela skåne-kort, även om de är få, de andra har antingen bil eller jobb och borde därför även kunna följa med på äventyr. Egentligen, vad HINDRAR folk?!Själv vet jag att det är brist på sällskap. Så många skyller på pengar, men seriöst…skippa 3 öl en kväll på pubben och ta en hel dag och uppleva en ny stad- bör vara värt det!

Städer man kan åka till som jag i princip aldrig varit i: Ängelholm (hur ser den stan ut?), Kristianstad (har åkt förbi, mellanlandat men aldrig utforskat vad jag minns), hur är hässleholm? Det är bra 3 städer av väldigt många. Tog de stora för jag vet inte, det bara känns som om där skulle finnas mer att se.

Önskar jag hade någon att göra sånna här saker. Människor är alltid så upptagna nuförtiden, och med vad? Inget som låter som en tillräckligt bra ursäkt för mig då. Förutom om de säger “jobb”, det är en jäkligt giltlig orsak, och kanske bröllop och andra högtids-grejs. Men det är väldigt ofta man får sämre förklaringar, tänker inte ta upp något jag kommer på så någon känner sig stött.

Kommer antagligen sluta med att jag inte har något att göra alls i morgon, och eftersom inget jag ville göra funka kommer jag inte få ork till något heller. Det är min förutspåelse, men det är mer som en rutin nuförtiden. Saknar äventyrsdagarna. Kanske längtar efter sommaren ändå…

Leave a Reply

