Allmänt · Uncategorized

Världens katastrof

Det nya, värsta som händer just nu är jordskalvet utanför japans kust (har redan gjort två stavfel som jag rättade, inte min dag idag). Den var på över 8, vilket som de flesta vet är sjukt högt. Det såg helt hemskt ut när vattnet svepte över hela byar, med något som brann bland skräpet, skölde över åkrarna, tog med dig bilar.

I Sverige har ju det väldigt bra, alla blev lite arga idag, för det HAGLADE! Jag blev själv irriterad för jag visste inte om det dåliga vädret (enligt nyheterna skulle det vara 5 grader och fint väder idag), och jag hade tagit på mig mina nya moccaskor. Jag VISSTE ju ändå om jordbävningen i japan, men blev ändå irriterad. Vad människor ej säger är alltid saker illa i grad jämfört med vad man är van vid och har upplevt. En bit bröd kan vara väldigt mycket värt för en hemlös, det kan vara skillnaden mellan liv och död, men för mig är det kanske bara den mackan jag egentligen inte behövde men det var så gott att jag åt den ändå.

Nu vet jag inte om det jag nyss skrev kom ut lika klart som jag tänkte det, antagligen inte, men nu har jag åtminstonde fått skriva av mig.

Idag ska jag på filmkväll hos en kompis! Ska bli spännande med en film jag aldrig sett, sen ska jag nog försöka övertala övriga deltagare att vi ska spela wii 😛

Jag har dock själv en egen katastrof, förutom min klädångest då. Jag har fått fruktansvärt dålig hy i ansiktet, och jag är en av de som bara MÅSTE pilla bort det då, vilket ibland leder till “ärr”, inte riktiga ärr, men hudfärgsförändring som aldrig återgår till det normala är inte heller roligt. Det är då jag är tacksam för foundation, och mitt nyköpta puder!

Min älskade Kålle

Kålle gillade den nya mattan! Tyvärr tappar han massa päls för tillfället (vinterpälsen?), så det blir massa dammsugning…

Nu är det dags att fixa mat innan jag sticker iväg!

Leave a Reply

