Allmänt · Uncategorized

Gör kungafamiljen en tjänst…

… och avskaffa dem!

Ni vet föräldrar som stannar tillsammans endast “för barnen”, men som själva är väldigt olyckliga för den ena är en idiot som alltid sårar den andra. Men de vill vara bra förebilder på barnen och säga “vi klarar detta.. vi är starka… och kärlek kan ju vinna i slutet”. Tänk nu om man hade hela Sverige att vara förebild för, lite större press där kanske?

Jag vill tro att de flesta som kommer på att deras partner varit otrogen vill ta sig ur förhållandet, även om det är svårt. Varför stanna med någon som inte respekterar en? Jag anser att de som är otrogna alltid är det i två apekter. Först har vi den fysiska otroheten, vilket bara jag tycker är så fruktansvärt äckligt. Det fysiska mest möjliga man kan ge någon, som ofta är en symbol för kärlek har då personen gett till någon annan, och kanske ens utan känslor! Den andra aspekten är den mentala otroheten, man har åtrått någon annan, tänk på personen och antagligen även ljugit för den man “vill vara med”(förhållande eller exclusiv dejten eller gifta- det är ändå lika illa). Att ljuga är bara så fruktansvärt. När jag upptäcker att någon ljugit mot mig känns det som en psykisk våldtäkt. Ljuga är något man inte ska, eller inte FÅR göra (inte mot mig iaf, för det ser jag till att berätta), och den som ljuger TAR sanningen från mig, sanningen som jag har rätt till! Alla har rätt till sanningen, men vissa vill inte ha den, och visst, om någon inte vill ha sanningen får man ju respektera det, men de borde vara undantaget.

Så jag tänker mig, spekulerar, att om kungafamiljen just inte var en kungafamiljen skulle de kanske inte vara en familj längre. Att ens man har varit otrogen flera gånger om är knappt någon skulle tycka om, jag förstår om drottningen skulle avsky kungen, det gör jag och jag har aldrig ens träffat honom! Men han kanske ändå även tappade kärleken för drottningen för längesen. De kanske båda har ett helt platoniskt förhållande, men är kvar “för sverige”. Ett Sverige där ändå väldigt många inte vill ha dem, som kungafamilj då. De kan väl avgå själv har jag för mig, skulle de få “avgångslön” då?  För då tycker man ändå att de själva hade velat vara manade till det. Men om de inte skulle få någon. Tänk att vara drottning och leva i lyx, men ge upp det och börja jobba på ICA, bara för ens man är en idiot? Där hade nog ändå jag tvivlat. De bor ändå i ett gigantiskt slott och kanske inte ens behöver se varandra förutom på tillställningar.

Har jag spekulerat färdigt? Jo, jag har nog det. Vi kan aldrig veta vad de själva tänker, den saken är ju säker. Men när en stor del av Sverige inte vill ha kvar en kungfamilj (det matchar inte med våra jämställdhets-ideal), kungafamiljen är inte precis en bra förebilds-familj längre heller- så kan vi ändå sätta av den ändå. Bara de två räcker, sen kanske, kanske, de skulle själva få lite mer frihet. (men det är som sagt, spekulationer).

Jag började tänka lite på detta för Malou på tv4 skulle intervjua en av de kvinnorna som varit med i skandalen, men hon ville verkligen inte tala om det, någon som Malou knappast verkade respektera då hon ändå frågade om det, och den kvinnan blev smått tvungen att berätta. Jag tycker det är fruktsvärt med kvinnor som går på upptagna män(även om det är ett förhållande är det ändå lika illa!), men som den kvinnan sa, det är ändå mannens ansvar (jag säger också* för alla har ansvar att världen ska fungera bra tycker jag, så…) at också att vara trogen mot sin partner. Han kan inte skylla på någon annan, för det är han som tillät det, och han hade lätt kunnat förhindra det.

Vill man leka med andra, och om man har ett monogamt förhållande som de flesta har, så får man fan göra slut först! Åh, jag blir så förbannad på de som inte respekterar andra, speciellt om de påstår sig älska den de skadar! (ja, även om den man påstår sig älska inte vet om det skadar det personen ändå, dessutom kommer sanningen alltid fram till slut).

För övrigt känns det som det är vakuum i min mage, lite läskigt, tror det betyder att jag ska äta lite.

Leave a Reply

