Allmänt · Uncategorized

Innan jag skaffar barn…

Efter min hemska gravid-dröm började jag smått tänka (igen) på saker jag vill göra, måste göra, innan jag skaffar barn, och utan inbördes ordning är de sakerna:
– Ha en riktig utbildning, dvs. plugga klart och ta examen
– Ett bra jobb jag vill ha länge
– Vara gift (rent rättsligt är det bäst så), och helst med “rätt” person, även om sånt kan vara svårt att vara helt säker på, ingen kan förutspå framtiden..
– Ha ett boende jag trivs i och vill bo länge i, helt med rätt mycket plats då
– Vara 24, minst.
– Ha kommit över gravid och föda-rädslor (det finns så mycket saker som kan gå fel eller är läskigt)
– Känna mig mer vuxen.

Det är nog de största sakerna, men de behöver inte nödvändigtvis vara det viktigaste, vi har även

– Ha festat väldigt mycket så jag mår lätt illa bara jag känner lukten av vodka osv. (vodka är redan en icke-favorit…)
– Ha en nära kompis som varit gravid och fött, innan mig så jag lär mig lite mer
– Ha läst minst 5 BRA böcker om graviditet och barn
– Kommit igång med bra träning som jag tycker om så jag kan inbilla mig att det blir lätt att komma i form efter att ha tryckt ut ungen…
– Känna att jag verkligen vill och kan sätta någon annans behov framför mina. På 16 and pregnnant får vissa tjejer det med tiden. Men jag vill helst vara redo INNAN jag blir gravid

Det var nog det viktigaste jag tänkte på lite idag iaf. Kommer antagligen få återkomma eller skriva om saker till den.. Sen ska jag iväg med sambon och handla, ska nog leta efter födelsedagspresent till min lillasyrra med 🙂

byebye

Hmm, det var väl det jag tänte på främst..

Leave a Reply

