Allmänt · Uncategorized

Lördagen

När jag vaknade från festen kom jag på att “herrejävlar, jag drack igår.. men är inte jag gravid?!”. Jättesmart att jag hade glömt det också. Hur som helt blev jag och sambon väldigt nervösa(inte bra att dricka när man är gravid! om jag nu var det..), han hade givetvis också glömt resultatet vi fick dagen innan, och han började rota i skäp-korgen efter provsvaret. Han fick upp det. Jo, jag var ju tydligen gravid… hade vi bestämt att behålla det? Jo, vi hade det, och nu var det sent för abort (nej, det funkar inte så, men detta var givetvis en dröm, och mina drömmar bryr sig inte om logik, eller fakta, alls), tydligen visste jag även att det var en pojke. Men, varför hade jag tagit det beslutet? Jag är ju inte ALLS redo för att ha ett barn… Jag gick mig och lade huvudet ner på sängen- så fick jag en väldigt stark ångest….

Väldigt läskig dröm! Tror det är för jag var på min kusins 20års-“kalas” igår, och där var en av mina kusiner som har en underbart söt son (som är glad HELA Tiden, väldigt gulligt) och en annan kusin som är gravid (så det syns), sen när min hjärna bearbetar dagens händelser tänkte den mig+själv ha barn=ge mig ångest. Vilket betyder som tur är, att det är nog ett tag tills jag är i närheten av att vara redo. Tror knappast “16 and pregnant” och “teen mom”programmen på MTV knappast förhindrar barn-grejs i mina drömmar heller. Men jag är ändå rätt glad för slutsatsen min hjärna tog, det är om det är samma slutsats om 8 år som jag borde bli orolig, haha.

Men min kusins 20års”kalas” var trevlig, även om min lillsyrra såg ut som hon själv hade varit med om titanic-olyckan hela kvällen. Var god mat också, en sjukt god smörgåstårta, jag blev lite chockad att mamman gjort båda smörgåstårtorna själv- de var gigantiska och perfekta med mycket dekorationer på och allt. Även efterrätten var god, me like ze cheesecake!

Vid tio-tiden började vissa vara på väg och åka hem, medans mina vänner smått trakasserade mig via sms och ville ringa och allt möjligt (yay, kände mig populär), så pappa fick (var så snäll och) körde mig till min kompis fest. Givetvis blir jag väldigt varmt välkomnad av min chicka som släpar runt mig och presenterar alla för mig och ger mig en drink. Festen var väldigt lyckad! När jag började tröttna och funderade på att åka hem upptäckte jag att sista bussen redan gått, (oups), så jag stanna uppe och pratade med folk i typ 3 timmar till innan jag och min kompis la oss och sov i hennes säng. (slapp soffan denna gången hehe).

Vaknade vid 8 och frågade om min sambo inte kunde komma och hämta mig (för jag är så dålig på att hitta i stan), men sen somnade jag om och vaknade från och till… men när jag såg ett sms från honom hade han skickat det en timme tidigare, så jag missade mig chans att få sällskap/hjälp hem och fick luska mig hem själv. Jag var inte riktigt säker på en väg, så jag tog en omväg, men åtminstonde kan jag den vägen så var säker på att jag kom rätt.

Kom hem,  åt frukost, satte igång diskmaskinen… och nu ska jag nog sova lite till. Jag mår underbart bra! inte illa alls, men min sambo segar sig dagen efter bara han druckit 3 öl nuförtiden, så då borde jag med få göra det, mwuahahah. Sen ska han minsann få passa upp mig. (A)

nattinatti

ps. Slog en kille i singstar som ska vara med i körslaget, så han ville spela en till, som han valde, och jag vann igen! Jag VET att min sångröst kanske inte är lika “vacker” som hans, men jag kunde låten och kunde ta alla toner, fast jag sjöng starkt. Jag behövde den vinsten, rätt ordentlige med kände jag sen. Jag behövde även ens bara gå på fest. Är glad jag insåg jag kunde hinna med två event på en kväll!

Leave a Reply

