Allmänt · Uncategorized

Vår mys-uppesittarkväll

‘Insåg nyss att jag hade känt mig så sjukt ensam på oscars-galan. Tur att jag inte fortsatte satsa på filmregissör-karaktären 😉 Jag gillar helt enkelt inte större folkgrupper, speciellt inte när alla är sådär “en grupp” (ja, jag har nog satt mig redan inne i socialpsyologi-tanket för länge).

Kvällen började i princip redan när jag åkte till affären för att möta min sambo och köpa hem ingredienser till överraskningsmaten. Först på bussen berättade jag vad det skulle bli, fransyska, med hasselbackspotatis, jensens favoritsås, tomat fylld med paprika- philadelphia, stekt paprika och svamp, slänge även på lite sallad.  Tog foto, men kan inte ladda upp det nu.Sen kom vi hem, jag började med maten och sambon tvättade katten, efter det åt vi.

Sen hade vi egentligen tänkt ha grönsaksdip. Men det blev chips istället, hehe. Men istället för coca cola blev det kolsyrat vatten. Innan själva galan satt igång hade han bortat tänderna och gått och lagt sig, så mycket för min självuppoffringskväll. Snarare som att jag skulle INTE vara hänsynsfull för jag inte gick och jade mig samtidigt nu. Men jag blev ju helt pepp och nyfiken på oscarsgalan, så jag fastnade ju. “must-finish-it”

Kommentarer/tankar till oscarsgalan:
Första killen som tar emot pris, snacka om nervös! Stackare, ser ut som om han ska börja gråta hela tiden, och kvinnan håller på mycket med munnen. Jag tänker när man jobbar mycket med film, att ska se bra ut, borde man inte reflektera över hur man själv med gör då?

Vem/vilka är det som bestämmer vilka filmer/skådisar osv som ska vinna? Hur kom de dit? Blev de invalda?

Filip och fredrik(som jag inte riktigt gillar) pratade om tim burton nyss. Ngn av dem sa “jag tror han är knäpp på riktigt” om burton. JAg tänker att han är väl ett knäppt geni

Vilken gamling är det som är den andra presentatören? Var väl jättekänd för längesen, tror jag sett ngn film med honom förr. Men nu, är han inte liiiiite för gammal? Jag är lite orolig att han bara ska trilla och dö rätt på scenen!

Asjobbigt att Filip och Fredrik typ pratar HELA tiden också! inte alls jobbigt när man försöker göra vad de säger, inte som att man kan förlita sig på text för information heller. Liksom, okej att de pratar medans skådisarna går till scenen, men annars borde väl även de försöka hålla tyst.

“omgad! There are ppl up there too”, Haha, sen en kort stund senare svär hon. Vilken härlig människa! Inte alls arrogant, sånt uppskattar jag!

Så klankar filip och fredrik på henne. Ja, alla kan väl inte vara tillgjorda-cant-shup-up-överskattade “fjollor” som är sjukt negativa. Ja, jag vet jag knappast är positiv mot dem. Men behandla andra som de behandlar folk själv! mwuahahah

Denna har inget med galan att göra. Men tycker det är så störigt när ljudet höjs på tvkanalen bara för det är reklam, speciellt på natten. För seriöst, vem som sitter och ser på tv mitt i natten orkar gå och fixa med annat eller ens sträcka sig till fjärrkontrollen? 3 på natten, seriöst? Inte jag iaf.

Nu filmade de hon Selma Hayek eller vad hon heter, för hennes man skulle vara uppe på scenen. Hon räknas som en av världens snyggaste kvinnor, och båda männen på scen såg rätt gamla och mulliga ut.  Hur ska man tolka de situationerna egentligen? Hur kan man själv veta att personen man är med säkert är med en för de tycka om ens personlighet mest, och inte ens utseende? Tänk om Selma mest bryr sig om personligheten, men hennes man mest bryr sig om utseendet? Vad hemskt. Hoppas det inte är så..

Tycker inte om när de som ska ge beröm, säger att någon är bäst. “ååh, han är den bästa blablabla i USA”, då förolämpar man alla de andra med samma yrke ju!

Sen en kommentar om kommentatorer över huvud taget. Jag är SÅ SJUKT TRÖTT på deras personliga värderingar och åsikter i ALLT JÄVLA SKIT!  Nejtack, jag TYCKER och TÄNKER själv! Om man nu har en officiell roll som kommentator, då ska man väl ändå eftersträva att kommentera neutralt, så alla som lyssnar kan känna sig bekväma. Stör mig när gilip och fredrik skriver “yes” när ngn de ville ska vinna vann, eller typ om man kollar på OS, och kommentatorerna säger något positivt för någon “motståndare” mot någon som tävlar i sveriges flagga slarvar.

Haha. Filip och Fredrik säger “nu ska vi inte sitta och fokusera på något negativt” Men jo, det är det enda de gör? Förutom prata massa skit, haha och vaddå “Man vill”, vilka är “man”?(och menar de bara sig själva kan de säga vi) JAG vill inte se Mikeal Persbrant i nomineringsfilmen. Mikeal Persbrant tycker jag ser oerhört läskig ut och har aldrig förstått människors nästan besatthet av honom.

YAY för att  Anne Hathaway sitter i kostym nu! 🙂 Lite synd upptäckte jag nu bara, att de har klätt henne i sjuka högklackat.  Synd bara att när killen kommer i klänning ska det vara skämt. ÄR så sjukt på skämt-grejen av att gå över sina genusroller, speciellt endast när det är män som gör det.

Filip o fredrik uppmuntar mig att hålla tummarna för mikael- nej, det gör jag INTE! MEn de vann ändå. Var en dansk film med. Givetvis pratar knappt kvinnan som vann Engelska heller, hon är ju dansk. HAR de ens någon engelsk-utbildning i danmark? Har aldrig hört en dansk med BRA engelska. Förutom en har relativt bra engelska, men han bor kanske inte ens i danmark längre- för det är en världskänd modell.

Givetvis börjar kommentatorerna prata igen, när jag försöker höra vad de säger i filmen jag är sugen att kolla på…

Reklam igen. Saknar min sambos “Men du misslyckades!!” kommentar till reklamen där ett barn säger “jag försökte göra världens störtsta kladdkaka”. Han brukar lägga till något med “rätt ordentligt”. MEn nu ligger ju han och sover. Usch, insåg nyss att jag verkligen måste upp i morgon med, haha, det känner jag verkligen inte för. Men föreläsningar hjälper studerna såååå mycket.

Det spelas klassisk musik, som är så vackert, och Filip och Fredrik BARA PRATAR!! Seriöst!! Jag håller på att bli galen här!! Om man ska kommentera oscar-galan får man ju ändå uppskatta KULTUR!!

Sen, bara för DE inte är intresserade av det, betyder inte det att de tusentals personer som ser på oscarsgalan i sverige DELAR deras åsikter!
Om det fanns en kanal som inte hade kommentatorer utan bara visade oscarsgalan hade jag slagit över tilld den för LÄNGESEN.

Nejmisann. Nu orkar jag inte tycka mer.

Ska bara ligga och kolla på det. Har ingen aning om när det slutar. Men I’ll watch it til the end!

Leave a Reply

