Allmänt · Uncategorized

Dagens shopping färdig 10.36!

Igår åkte jag till Blekinge med min lillasyrra, egentligen för att hälsa på min morfar som snart fyller 80, men han hade tydligen redan åkt igen. Så får jag väl inte glömma nämna att mormor faktiskt var med honom. Det blev inte så mycket av wii-spelandet men naglarna blev fina! Passade på att köpa fransk-manikyr-kit igår när jag ändå skulle träffa lillsyrran idag, hon kan ju det aningen bättre än mig. Jag försökte själv måla det vita på ena lillnageln, det gick minst sagt inte bra, så lillasyrrar fick fixa resten. Om ett tag får jag fixa om dem igen, men nu får det vara såhär så länge. På en bits avstånd ser det faktiskt riktigt bra ut!

Idag vaknade jag av att hunden (usch, jag hatar hundar verkligen), typ först snarkade, sen gick runt och lät, kanske slickade sig. Det låter SÅ ÄCKLIGT! En gång sa jag till honom(hunden då) att lägga sig i hallen, vilket han gjorde. Säkert en hel stund. Fattar inte att människor måste ha husdjur som man verkligen måste vara LEDARE över. Nej, tacka vet jag min katt, som är nog mer som ett barn, vilket är mkt bättre än monster- som jag ser hundar.

Klockan halv åtta var det nog, började mamma säga till att det var frukost. Klockan nio gick jag faktiskt upp. Hoppades det skulle vara mer plats runt deras väldigt design-iga köksbord (som är högt) med barstolarna. Men nej, de tog sin tid på sig att äta “Gamlingarna”, så jag åt samtidigt som dem. Lagom när jag ätit upp kom lillsyrran upp.

Mamma har även investerat i ett ps3, jag förstår inte riktigt varför, hon har nämligen haft den i en månad nu, men inte spelat. Vilket jag upptäckte att hon ändå inte kan göra på den. För det är en senare version av ps3, de som inte är kompatibla med ps2-spel. Givetvis har mamma varken något ps3 spel eller internet så hon kan ladda ner… Jag sa till henne att skälla på killen hon alltid köper tekniksaker av som givetvis där alltid är något klydd med. Hon borde minst få 2 ps3 spel tycker jag när han utlovat att hon kunde spela sina gamla spel, men inte kunnat det på flera månader.

Jag spelade iaf lite wii. Inte det roligaste body-testet hittils. Jo, mitt balanssinne var bättre, mycket bättre denna gången. Men mitt BMI hade skjutit i höjden. Hej atkins-dieten, long time no see! Fast, ibland var det rätt äckligt. Men lite youghurt till frukost med frusna bär borde jag kanske äta mer ofta… även äta mer sallad till mat. Sallad är ju även gott! Kycklingsallad var det evigheter sen jag åt, vilket kanske har en del i mitt BMI-kaos att göra. Men min träning-strechning på kvällen är nog något jag borde fortsätta med, och borde definitivt ut och gå. Förhoppningsvis blir det roligare efter jag flyttat.

Sen gick jag och Milla och shoppade bland mammas grejer! Vilket fynd jag gjorde! Ett par låga, svarta stövlar, med lite detaljer som jag letat efter- totalt gratis! Återfick även lite plagg som mamma haft här uppe efter hon tvättat dem. Äntligen har jag min gröna kjol igen, jag har saknat den. Hittade även mina gamla spel-guides. Både Kingdom HEarts 2 och Final Fantasy X-2. Men just nu är jag mer fokuserad på achievements i FFXIII. Achievements kan vara lite beroendeframkallande.

Nu bär det strax hem igen! Så får jag bråttom att duscha och fixa mig innan tjejkompisarna kommer! Sen ska vi spela disney-monopol, kanske kolla film och äta grönsaks-dip. Skönt att jag inte är den enda som förösker bli mer hälsosam(man får inte säga “gå ner i vikt” längre verkar det sm. Då är man ju utseendefixerad och DET är inte bra), annars brukar de nästan tvinga mig att baka, haha.

Dags att packa ner datorn! Byebye

Leave a Reply

