Allmänt · Uncategorized

När jag blev kär i en hemlös man

Det var kanske inte så konstigt att jag blev kär i honom. Han var ju vänlig, smart. Jag vet inte riktigt hur han hamnade på gatan, kanske var det sprit. Men var det ett sånt stort problem? Han skulle ju komma iväg från den igen.

Jag hade plockat upp honom när jag var polis (okej, ärligt talat så stal jag hatten och bilen, för den underbara polisen blev tyvärr överkörd. Polisen som var min favorit i filmen..). Vet inte hur riktigt jag kom så långt till att arbeta på riktigt och plocka upp hemlös från att ha varit på klassresa på gymnasiet. Men å andra sidan, varför ska en dröm vara realistisk? När man drömmer har ju hjärnan sina “golden moments” där i princip vad som helst kan hända.

Min fina hemlösa man, väldigt snygg var han med, trots relativt långt skägg (ungefär den längden som verkar vara populär bland visa universitets-studerade killar) och väldigt långt hår, fick jag faktiskt fläta håret på! Jag gjorde en rosett med i slutet, haha. Men han tyckte bara det var roligt. Så han fick en kram med. Jag hade verkligen i princip NYSS plokat upp honom direkt från gatan, så han var inte vidare ren, jag skickade in honom att duscha, och duschen var på nedanvåningen. (yupp, jag hade tvåvåningshus!).

Tyvärr hade min hemlösa, tydligen även nmnlösa man, en dotter. En dotter som bara var lite yngre än mig. När jag nyss träffat hemlösa killen och plockat upp honom vet jag inte riktigt hur dottern kom dit, välklädd,duschad och så. Men igen, det var ju en dröm. Jo, dottern gillade inte att jag ens pratade med pappan verkade det som. Varför är jag inte riktigt säker på, kanske var det åldersskillnaden? Han måste varit 38-42 någonting. Ja, så under tiden han ducshade hade jag inte så trevliga pratstunder med hans dotter, som jag inte alls minns vad de handlade om, ha åt henne!

Efter en vääääääldigt lång dusch kommer han ut. Lite gulligt att de nya byxorna han köpt (ja, jag inser problemet i min dröm. Hur hade en hemlös kille råd att köpa kläder? Kanske jag gav honom det? När hade han haft tid om jag nyss plockade upp honom? Nå, vi kanske gjorde det på vägen) var EXAKT likadana som hans föra! Förutom då att de nya var väldigt redan. Gröna mjukisbyxor (inte sånna fejk-idrottsbyxor dock) var det, och någon relativt fin tröja. HAn fick en kram till, hehe. Ungefär här någonstans i drömmer inser jag varför jag tycker om honom. Han är ju samma personlighet, och till viss del utseende, som min sambo! (som givetvis inte fanns i drömmen). Ja, han var lite(mycket) äldre, hade annan bakgrund, och var smalare, men ja, annars var det min sambos personlighet.
Vi gick in i ett annat rum, just det ja, där ovanstående kram ägde rum, det blev en väldigt lång kram, sen ger jag honom en puss på kinden, sen arbetar jag mig mot munnen. Han får en puss där innan han tar mig om axlarna och flyttar mig lite bak från honom. Han frågar mig något i stil med, “är det såhär du känner för mig?”/”Ska vi göra detta nu?”, vilket indikerar att han kanske inte var sådär beredd på pussen, men jag kunde ju känna att han gillade mig med.

Hur skulle det gå? Jag fick tyvärr inte veta eftersom min hjärna tog bort mig ifrån drömmen och skapade en simpsons-version v det hela. Helt plötsligt lekte barn ngn konstig lek som hette “348” med mina hemlösa kille, med två andra vuxna. “348” slutade iaf med att Bart skulle gå och lägga sig, som ett resultat av leken.. Kanske inte min  hjärnas bästa idé hittils den leken. Men man får ju faktiskt räkna med att den antagligen varit något oförberedd på att drömma när jag lade mig 16.00, och gick upp? Nyss, typ nio.

Jag känner nog vissa som nu faktiskt kommer börja undra “skulle Nina verkligen sikta på någon med den ålderskillnaden? EN kille som varit HEMLÖS!(de säger det som om det skulle vara värre än vara rasist)”

Det är dock inget jag tänker ta upp! Ha! Så det så. Men jag kan ju hänvisa till att min dröm även menande på att jag både skulle vara bedrägare och rånade (som tar polisbil och helt plötsligt leker polis, och nej, jag hade inget körkort i drömmen heller…vilket gör mig till en sorts brottslig till), men antar att de flesta inte skulle börja undra om DET var möjligt för mig. Personlighet hoppas jag att jag inte får en sån “knäpp”.

Nu är det snart sovdags igen! Men skulle jag klara av att somna? Tänk om jag inte får fortsätta min hemlöskille-som-egentligen-var-min-riktiga-sambo-men-ändå-inte-dröm. Bäst att hjärnan hittar på något annat, intressant då!
Nu ska jag nog däremot fortsätta med att inte göra något. Blev för trött för att plugga…

Leave a Reply

