Allmänt · Uncategorized

Just det ja…

Idag har jag varit väldigt ..aktiv… för att vara jag då.

Först åkte jag på ett “hälsomöte”. Påminnelse till mig själv: Måste noga kontrollera blodpropps-historien i närmsta släkten. Dvs, familj och mormor. Sen gick jag lite i butiker. Det har börjat irritera mig att de stövlarna jag köpte föra vintern är galet slitna, och de andra vinterskorna jag har är höga stövlar som jag helt enkelt inte alltid orkar gå i. Jag kollade i butiker i min egen takt, sen tänkte jag att jag ändå kunde passa på att hämta /låna en bok i Lund. Jag hade ju inget bättre för mig och boken är ett måste för plugga inför föreläsningen på torsdag. Så jag tog tåget till Lund, lånade boken och passade på att säga till personalen att jag inte behövde den andra boken jag reserverat(den fick jag ju lånat av en kompis istället). Efter det, varför inte? Gick lite i butikerna i lund, eller rättare sagt, en skobutik, och promerenade lite i egen takt. Ha! Glömde nästan att jag gick inom gina tricot och köpte en långärmad tröja, utan knappar eller blixtlås! Insåg när jag gick i butiken att jag inte hade någon sån. Tur var att jag hade lite pengar kvar från födelsedagspengarna jag fick av pappa förra året!

Tog tåget tillbaka till Malmö, hade fått smak på ett speciellt par skor, och eftersom skobutikskedjor som finns överallt brukar ha samma utbud kunde jag lika gärna köpa skorna på triangeln. Efter ett förvånansvärt långt och väldigt trevligt samtal med mamma (fick reda på vad för mat som ska serveras när jag kommer upp nästa gång hehe) bestämde jag mig för att köpa skorna, och skorengöringsmedel!

Sen var jag sugen på varm choklad. Insåg att man antagligen kan köpa LAKTOSFRI sådan på espresso house. Så jag gick in och frågade “nej” Svarade killen, på skämt. Man får inte skämma om sånt, I need my chocolate! 😛 Testade en biscotti med (eller vad det heter) för en av mina vänner brukar alltid köpa sånna, och jag har blivit väldigt nyfiken. Ja, den var god! Men väldigt hård, jag är glad över mina billig-försäkrings tänder!

Åååh! Nu har sambon fixat färdigt med maten! Ungsbakad potatis och kycklingfilé, mums!

Leave a Reply

