Allmänt · Uncategorized

Var inte rädd för att fråga!

Gäller då när man är osäker, att fråga endast för frågandets skull känns onödigt. Men jag kunde inte låta bli att undra om vissa i klassen gjorde det. Eller förstod de verkligen inte? Hur svårt kan det vara, egentligen. Det är inte jättestora tankar precis. Att samhället förändras över tid, det känns ju rätt självklart. Historielektioner har man haft sen innan man kunde engelska, så den biten var inte särskilt förvånande heller. Jag känner att mitt enda problem denna kursen är att komma ihåg allting till saltentorna, och att faktiskt vara på själva lektionerna,

Vilket tar mig till nästa steg-, om man helt enkelt bara är, möjligtvis, allmänt förvirrad. Jag tyckte nämligen jag hörde läraren säga “och så ses vi på torsdag”, men jag var väldigt, väldigt säker på att jag antecknat att lektionen skulle vara på tisdag, för jag skulle behöva ställa in något annat. Så när lektionen är slut går jag fram och frågar. När är nästa lektion? Jo, på torsdag (phew, jag hade hört rätt), hade schemat blivit ändrat? Inte så vitt läraren visste. Hur kommer det sig då att jag hade antecknat tisdag, istället för torsdag? Den sista frågan ställde jag iaf inte till läraren. Jag vet att sannolikheten är att jag helt enkelt varit, som vanligt, smått förvirrad. Kollade nyss schemat, och ja, det stod 24:e, inte 22:a. Vilket betyder att jag varit förvirrad när jag skrev in det, som vanligt. Så jag rekommenderar de som vet med sig själv att de är förvirrade, och något inte verkar stämma- fråga!. Jag gjorde det, och nu krockar inget i mitt schema längre, yay!

Leave a Reply

