Allmänt · Uncategorized

Kvällens tänk

Jag lagt mig bekvämt med datorn i knäet. Ska bara lyssna lite på musik innan jag försöker sova. Min underbart söta katt har lagt sig till rätta på sambons träningsbyxor som givetvis ligger på golvet vid hans träningsväska.. Men Kålle brukar inte få vara i sovrummet, åtminstonde inte när vi ska sova. Men han ligger så sött, och verkar jättetrött. Ska han få sova här inatt? Eller är det risk för att han ska vänja sig så snabbt? När han fått göra det några gånger (och i början när vi skaffade honom) och man stänger “ute honom” ut sovrummet på kvällen gnäller han så man blir helt förtvivlad nästan. Så vill inte riskera en sån situation, å andra sidan verkar han ligga helt bevämt, och tyst!

Bestämde nyss med sambon att han ska få vara här. Har dörren lite öppen så han kan gå ut om han vill. Sambon höll med “ja, han ligger bara och smutsar ner mina kläder”, hehe. Andra lägger faktiskt in (eller upp) sina kläder på byrån.

Men nu är det sovdags!
Gonatt

Leave a Reply

