Allmänt · Uncategorized

…och så börjas det igen

Redan i morgon fortsätter delkursen! I alla andra kurser jag läst är det, kurs med föreläsningar och seminarium sen tenta, och efter en veckas hemtentaeterror är delkursen slut (om det nu inte är ett större grupparbete eller tenta) så är det slut och man går vidare. Man får även lite tid att vila efteråt. Denna gången däremot hade jag tenta på fredag, och nästa del i delkursen börjar i morgon (söndag idag…). Vilket betyder att det är nya böcker jag ska ha, Hade tänkt beställa dem från Lunds bibliotek förra veckan, men var rätt upptagen med tentaplugg och annat. Så igår satte jag mig och bokade böckerna. Givetvis hamnade jag på plats 3 och 6 i kön och liknande, vilket säkert någon tänker “det är ju inte så illa”, men jag kommer bara behöva böckerna 3-4 veckor, vilket antagligen de andra med behöver, s¨tillslut när den är ledig kommer min kurs vara slut. Så kanske måste köpa några a v böckerna. Även om jag hittar dem begagnade, så kostade ena boken, endast häftad nästan 400 kr, vågade inte kolla resten av dem, men tror jag måste. VIll inte hamna så långt bak med anteckningar som jag gjorde förra “delen i delkursen”.

Så vad ska jag göra idag? När jag ändå fick lånat de böckerna till förra tentan, och ena boken hann jag inte ens ta anteckningar ifrån tror jag att jag ska försöka få det gjort idag. Ska även arbeta lite på en present jag har till min morfar som fyller 80 snart!

Men nu, nu är det dags för frukost- även om det bara är majs-ris-kakor och chai te.

Leave a Reply

