Allmänt · Uncategorized

Inte längre tenta-ångest

Nu har jag istället resultat-ångest! Seeeeen… man får ju inte ha för lite ångest heller, så min hjärna har slängt på lite flytt-ångest med(tack hjärnan, tack).

Vi (min sambo och jag) åkte in till stan idag, för att kolla på området vid den nya lägenheten. Ja, jag skrev rätt, den nya lägenheten är rätt nära centrum, jag skulle vilja påstå väldigt nära, men så är det ju det med relativitet…Hur som helst kände jag ångesten komma krypande. Ska jag bo där(eller ja, tänkte ju “här” då..)? Verkligen? Där t.o.m den allra närmsta vägen(som inte är cykelväg) har rödljus(trafikljus)? Med massa ingångar sådär sidan om varandra så alla ens vänner måste lära sig det rätta numret. Huset har t.o.m porttelefon! Men, grejen med dem är att de aldrig funkar ändå…

Trots jag flyttar länge in i stan, kommer det ändå ta längre tid att komma till skolan, nu när de äntligen byggt ut järnvägen- TYPISKT! De bygger ut och eller ja, det kanske gynnar mig lite. Men jag blev ändå inte riktigt klok på hur tusan bussarna skulle gå…

Sen, om jag aldrig kan känna att jag verkligen kommer ifrån stan, hur ska jag då kunna slappna av? Ska jag BARA kunna slappna av om jag åker ut på landet då? Det hade ju varit lagom problematiskt, skolan och annat ger mig tillräckligt mycket stress så det räcker och blir över. 

Jag kan ju även glömma att mina föräldrar skulle hämta/lämna mig också, vilket som är totalt förståeligt. Ingen av dem gillar att köra i stan, igen, förståeligt.

Sambon tycker jag är för negativ om många saker, så…. ska jag försöka tänka positivt?

  • Måste antagligen sälja mycket kläder för de kommer ändå inte få plats i nya lägenheten=pengar.
  • Om jag inte kan somna en dag finns där sakert mycket annat att lyssna på, det är sämre isolering än denna lägenheten..
  • Kan prata med min sambo hela, hela tiden när han är hemma eftersom vi inte kommer ha ett datorrum som man kan dra sig undan till…
  • Mindre rum att damma/dammsuga
  • Möjligtvis mindre insyn i lägenheten
  • Blir enklare att föda mitt nyfunna shop-a-holic beteende eftersom jag kommer antagligen ta tåget ifrån stationen vid en relativt stor shopping-galleria, vilket betyder änny fler nya kläder, som gör att jag säkert måste göra mig av med gamla kläder…
  • Kanske blir enklare att hålla vikten när vi bor några trappor upp och det finns INGEN HISS, och asstora armmuskler för tvättrummet är i källaren..
  • Förhoppningsvis aldrig behöver tvätta ensam eftersom tvättrummet är i källaren och jag har lite källar-skräck
  • Kanske blir bättre organiserad eftersom där kommer vara sjukt mycket mindre plats…
  • Kommer bo närmre min sambos far, vilket antagligen betyder att jag kommer få åka dit mer när min sambo åker dit. “yay, vi kommer bli som en hel ihopsvetsad familj”, tror inte sambons syrra gillar mig heller :S Ja, jag vet att jag har vänner som tvivlar på att någon faktiskt kan ogilla mig, men de finns!.. vilket enligt en av mina socialpsykologiböckerna kanske ändå är bra pga ngn slags bekräftesle.. I dunno… (ja, låter som det verklilgen gått bra på provet va? haha)
  • Sambon kommer kunna spara lite pengar på busskort, vilket antingen kommer spenderas på oss, katten… eller möjligtvis på öl när han är med vänner, vilka som alla kommer vara mycket närmre…
  • Istället för en dyr ICA-butik nära kommer det vara en ANNAN dyr butik relativt nära- och de säger att variation förlänger…

Hoppas alla upptäckt min sarkasm nu. JAG VILL INTE FLYTTA!!!! Wäääääh. Vill inte bo kvar heller. Problem? Jag? neeeedå

Leave a Reply

