Allmänt · Uncategorized

Att plugga TAR tid!

Blörk måste jag säga först!
Ända sen jag gick upp är nästan det enda jag gjort att ta anteckningar på en bok och renskriva anteckningar till datorn.

Mina enda pauser har varit: Frukost(innan jag ens började.?…), middag(gick snabbt att laga, bara koka pasta, köttfärs hade jag sen igår), duscha, åka och handla för saker jag kommer behöva i morgon, när jag har salstenta för första gången. Så totalt av hela dagen har jag haft… 2-3 timmars paus?

Det är väldigt krävande, mest nog för mina ögon, att sitta hårt fokuserad på en bok, ett block samt datorskärmen.Men nu har jag i alla fall anteckningar från alla 4 böcker som jag har tenta på i morgon. Sen om mina anteckningar är relevanta (tror jag de är för när jag antecknat från boken innan föreläsningen blev jag besviken när jag upptäckte att läraren inte kom med något jag inte skrivit om), bra, eller om jag ens kommer ihåg dem i morgon får jag helt enkelt upptäcka då. Frågan är; Ska jag göra mig i ordning och lägga mig i sängen och läsa genom alla anteckningar där, eller ska jag läsa igenom allt och SEN göra mig i ordning och lägga mig? Det som talar för att jag ska läsa först är; Jag har fortfarande kvar Chai-te, och det väger väldigt, väldigt tungt. Sen om jag lägger mig i sängen och läser där kanske jag råkar somna innan jag läst klart allt. Sen har jag suttit på denna stolen så länge idag att jag både har ont i baken och ryggen! Okej, ryggen kanske jag mest har ont i pga fördjävliga bröst (vilket mina tjejbekanta inte inser är ett rent helvete) och inte den nyaste-BH:n (inte exakt rätt storlek är den heller).

I morgon inför tentan har jag införskaffat: Stiftpenna, stift (men ska försöka komma ihåg ta med vanliga penna, just in case), naturgodis i mängder, choklad, och 2 st 50 cl vatten. Då bör jag överleva eventuellt 4 timmars tenta…väl?

Det är faktiskt väldigt många saker som kan göra mig arg och ledsen, men att bli besviken på mig själv är nog ändå för det mesta mer känsligt. Jag avskyr att misslyckas, speciellt på prov. Det är inte heller så att jag inte berättat om provet för någon, utan jag har givetvis skrivit om det på facebook, pratat med vänner om den. Vilket antagligen kommer leda till en himla massa frågor efter jag skrivit tentan, hur det gick, vad fick jag för betyg. Verkligen “smart” av mig det… Om jag inte berättat om tentan, och jag nu misslyckas, har jag bara mig själv att stå till svars för, och tro mig, det räcker mer än väl. Annars har jag väldigt många, legitima ursäkter för varför jag inte klarat det. Inte för jag vill prata om dem med alla, men ändå.

Åh fy vad trött jag är nu! Hade egentligen velat koppla av en stund vid tv:n innan jag fortsätter plugga. Men det går inget bra alls på tv! Möjligtvis om de sänder TCM istället för Cartoon network.. men orkar jag gå till tvn och kolla.. kanske, kanske inte. Hur som helst bör jag nog göra något annat än att skriva blogg, jag har ju trots allt en viss tids vad-det-nu-heter

Godnatt!

One thought on “Att plugga TAR tid!

Leave a Reply

