Allmänt · Uncategorized

Den lite mer ekonomiska alla hjärtans dag överraskningen

Igår satt jag och funderade hur jag skulle kunna överraska min sambo när han kom hem från jobbet. Eftersom mitt minne är som det är har jag inget minne om jag städade extra, men antagligen fixade jag undan rätt mycket. Inte för det är något ovanligt, hehe. Under dagen gjorde jag en bakelse i sambons muffins-plåt. Yupp, den plåten är hans för den som tvivlade.

Iaf lagade jag lite och gjorde lite söt hjärt-glasyr på ena, och florade jag med hjärtform. Jag tände lite levande ljus i lägenheten också. Jag vet inte varför, men nu när jag börjat skriva igen, men på blogg verkar alla mina författar-skills flugit ut genom fönstret.

Så, nu har jag även gett min sambo något mer icke-penga-aktigt i alla hjärtans dag med. Igårkväll fick jag dock löften om en försenad alla hjärtans dag present. Fransk-manikyr-kit, det kommer bli spännande! Jag har aldrig gjort det förr. Kanske ska försöka få lite tips från syrran om hon kommer hit i morgon.

*gäsp* Fy vad trött jag börjar bli. Sitter med en kopp kamomille-te och ska snart fila ner naglarna, rätt ordentligt, för de olika nagellagerna börjar spricka på toppen, så ska försöka fila bort det helt.

Leave a Reply

