Allmänt · Uncategorized

Skämma bort sig själv är bra för hälsan!

Ja, om man inte skämmer bort sig själv för mycket, hela tiden. Då försvinner ju det exclusiva. Men, idag är det ju alla hjärtans dag som nog de flesta noterat. Det verkade inte som om kärlek flög runt idag precis när jag åkte runt i Lund och i Malmö, kan det vara för att alla tänker på alla hjärtans dag som ett marknadsföringstrick eller liknande. Men, att visa kärlek betyder ju inte att köpa saker till de man tycker om. Det betyder helt enkelt att visa kärlek, och det kan man göra på väldigt många sätt. En väldigt lätt grej är att bara säga det, att berätta vad det är vad man tycker om med personer, mer än man gör annars. Eller om man tycker att den ena personen gör så mycket för en (kanske städar mer eller så), kan man ju ge tillbaka (själv städa hela lägenheten). En annan sak som jag själv tycker är jätteskönt om någon ger mig; frukost på sängen. Eller varför inte ge sin käraste en massage? Det kostar inte, om man inte gör det själv. Dessutom är ju fysisk kontakt viktigt för att människor ska må bra. Positiv fysisk kontakt då, det kan knappast skada att öka det under denna dag.

Eftersom jag ska spendera nästan hela alla hjärtans dag- dagen ensam tänkte jag passa på att träffa min sambo när jag kunde- hans lunch. Eftersom det är väldigt viktigt att han får ÄTA när han har lunch, så tänkte jag bjuda ut honom. Detta hade jag råd med eftersom jag dragit ner på fika denna månaden. Yay för mig! Tyvärr hade de redan stängt på underbara Rose Garden i Malmö, så vi gick till Jensens Böffhus istället. Den Jensens Böffhus som är i Malmö har en fruktansvärt hög ljudnivå, men maten är ju god, så ibland får man helt enkelt ta det. Detta lilla evengemanget överraskade jag honom med, och det verkade uppskattas mycket.

Innan jag bjöd honom till Rose Garden (som tyvärr inte var öppet) passade jag på att skämma bort mig själv. Jag hade nämligen kommit på att jag hade ett presentkort på guldfynd sen min student(vilket var längesen). Nu när jag börjat använda smycket åtminstonde ibland kan det ju vara praktiskt att ha lite fler. Dessutom ska jag antagligen följa med som”flickvän/dejt/sambo” till min sambo på min sambos kompis bröllop, och behöver vår-sommar- aktiga smycken, så jag passade på att hitta något passande. Nu ska jag bara hitta en klänning till det sen. Såg några fina på H&Ms(H&M är väldigt underskattat) internetsida. Men när jag letat efter dem i butiken har de inte alls varit där, ytterst suspekt.

Så idag har jag både skämt bort mig själv och skämt bort min sambo. För tillfället är det lite svårt att skämma bort honom genom att vara extra snäll för jag tycker att vi båda är extra snälla varje dag 😛 Men funderar ändå på att göra något litet tills han kommer hem ikväll- har bara inte bestämt vad det ska bli än…

Här kommer lite bilder från dagens köp:

och sen köpte jag en sak som jag bestämde är från min sambo! 😛

är den bara inte jättesöt? Så kan armarna och benen röra sig 😛 Tycker alltid om sånna små “finesser”

Hoppas alla får en bra alla hjärtans dag! Tänk på att det bara inte är partners som man kan sprida kärlek till!

One thought on “Skämma bort sig själv är bra för hälsan!

  1. så fina smycken!!
    du har rätt också, alla hjärtans dag handlar inte om att köpa fina saker till varandra. det handlar om att visa uppskattning och komma ihåg att inte ta sina närmsta för givet!

    Like

Leave a Reply

