Allmänt · Uncategorized

MTV- kanalen jag har underskattat

Igår var det tänkt att jag skulle plugga. Jag tror det finns en hel del som känner igen sig när jag säger; då har man en tendens att göra allt UTOM att plugga. Personligen har jag en väldigt stark tendens att somna i soffan när jag börjar plugga. Även om det bara är två timmar efter jag gick upp.

För att undvika somna satte jag igång tv:n. Det verkade inte gå något bra på de “vanliga” kanalerna, så jag började zappa. Sen kommer något spännande- makeover! På MTV, det var programmet “Made” som jag sett en gång innan. Så jag började plugga och kollade upp på skärmen emellanåt, efter ungefär 3 program märkte jag att det var mest i reklamerna jag verkligen pluggade..

jag kunde inte hjälpa att bli imponerade av de tjejerna som aldrig någonsin tränat och hade bestämt sig för att börja med något sport, ex lacrosse eller mountain-biking. De tränade tills de spydde! De skadade sig men fortsatte, ifall inte läkaren sa att de inte kunde. Väldigt många coacher sa även väldigt bra saker!

Jag fick faktiskt ner väldigt många anteckningar ändå. Man kan ju tänka sig att jag hade fått mer gjort om jag inte kollade på tv utan bara fokuserade på plugget. Men jag skämtade faktiskt inte när jag skrev att jag somnar.

När tiden började närma sig då min sambo kommer hem började ett program gå. “plain jane”, även ett slags makeover program. Så var det en jättesöt tjej! Så det var jag tvungen att se, och min förstående sambo lät mig se det och såg det med mig. Sen gick vi och handlade.

När vi kom hem var det han som skulle laga mat. Så gick säsongsfinalen av “teenage mom” på tv. Vilket jag givetvis kände mig rätt tvungen att se eftersom jag sett x antal avsnitt av det.

Det lustiga med “teenage mom”, denna säsongen iaf är att det börjar med 3 par. Men det slutar med att det bara finns ett enda par kvar, och de är de som adopterade bort sitt barn. De känns även mer mogna och den tjejen mest “mammig”(den förstående, tröstande rollen). Tendenserna här pekar ju på att skaffa ett barn INTE räddar ett förhållande, snarare tvärtom.

Eftersom jag har tenta på fredag ska jag plugga idag också. Men först måste jag åka och lämna ett anteckningsblock till min kompis i Lund. Vilket är lite tungt för min plånbok, jag har försökt undvika ladda om mitt busskort sen det gick ut. Okej, 2 dagar sen, men ändå. Det sparar man ändå pengar på. Men nu måste jag först köpa biljett till tåget (för jag har inte vanlig påfyllning på mitt månadeskort, har det på ett seperat kort), och sen fylla på kortet. blörk!! Känner mig inte alls sugen på att lägga ut de pengarna. Sen måste jag direkt hem igen eftersom jag inte har råd att fika :/

Måste stänga tv:n då med, blir lite enklare idag än igår för just nu går det suspekta låtar på tv. Bland annat snoop dog sjöng en låt som gick nått “snoop dog, dog”.

Ha det bra!

One thought on “MTV- kanalen jag har underskattat

Leave a Reply

