Allmänt · Uncategorized

En mysig lördag som ledde till god sömn

Igår var en trevlig dag, efter ryggvärk och tandvärken släppt i alla fall. En kompis kom över och vi gick till affären och handlade mat (och han köpte en glass och åt under tiden vi gick hem), sen hjälpte han mig med “väldigt viktiga” saker…. i FFXIII. När sambon kom hem, halvt haltandes (han har haft problem med benet stackarn), lagade jag (för det mesta, sambon fick guida mig lite trots jag försökte göra så att han skulle slippa när han hade så ont) maten. Sen åt vi och det var sjukt gott! Vi åt oss nog nästan för mätta på det, och ingen orkade efterrätten, avocado med räkor, så den får det väl bli ikväll.

Sen började vi se på film, “you, me and dupree” eller vad den heter samtidigt som vi spelade kortspel. Men det enda vi kunde var skitgubbe, men det var roligt även den 10:e gången, och inte bara för jag vann majoriteten av spelomgångarna.

När min kompis gick bytade vi tv-kanal för det skulle tydligen (enligt min sambo) vara jätteilla om den svartsjuka, egoistiska, aggresiva, sexistiska-porr-tittande killen INTE fick tjejen. Personligen tycker jag tjejen inte borde ha någon av killarna, det hade iaf inte jag velat ha. Dock vet jag inte alls hur den slutar, lite halvtråkigt, men jag får kanske fler chanser, den verkar visas rätt ofta.

Sen började en film som heter “Rock star”. Vi skulle kolla upp den på imdb, men när man sökte “rockstar” kom 4 kortfilmer upp, alla gjorda under 2000-talet. Lite klantigt kanske att döpa sin kortfilm till något som 3 andra filmer heter som är gjorda på samma årtionde kan jag ju tycka. När man däremot sökte på “Rock star” (notera mellanslaget), så hittade man filmen. Den lät rätt tråkig, men min sambo ville se den, och ibland kan ju också han få sin vilja igenom (lättare för honom när jag tycker synd om honom hehe). Dessutom råkar jag ha världens smidigare, sötaste, bästa notebook (minidator) i knäet nästan alltid. Så jag bara satte igång backpacker 2 (mycket bättre än 3:an), frågade min sambo om han ville vara med också, vilket han ville, och började spela. Jag vet inte om det var för att vi faktiskt lärt oss mer saker, eller memorerat svaren som det faktiskt gick väldigt bra för oss, men roligt var det.

Innan jag lade mig i sängen gjorde jag faktiskt övningarna igen. Jag har dock bytat ut armhävningarna mot vikter. Det borde väl ändå vara snällare mot ryggen? Har fortfarande lite träningsvärk, men det är okej, var så längesen (om man bortser från de 3 senaste dagarnas konstanta) så det är faktiskt nästan lite trevligt.

Sen sov jag, och jag sov gott! Vaknade vid 10-tiden. Såg massa missade samtal från mamma och sms. Seriöst mamma, VEM är egentligen uppe 08.40 på en SÖNDAG? Om man nu inte ska eller redan fiskar, som jag antar mamma gjorde.

Just nu 12.03 ligger jag fortfarande och drar mig i sängen. Underbara notebook säger jag bara. Men har ändå fått ringt mamma, bestämt träff med en kompis och skickat lite mail. Nu ska jag bara plugga också, men först! frukost! Aww, insåg nyss att jag åt upp all rökt skinka igår, vad ska jag nu ha i tunnbrödsrullen? :S Äsch, det löser sig.

Ha en bra dag!

Leave a Reply

