Allmänt · Uncategorized

Sömn när den är som jobbigast

Igår när jag kunde känna att jag försvann in i sömnen slog det tvärt om. Satte mig uppe med datorn i knäet (när sambon sov sidanom) och chattade, lyssnade på musik samt prutade på böcker genom blocket för att vänta till sömnkänslan skulle komma tillbaka. Jag kände mig smått illamående också och kom på att min “största-muggen-lillsyrran-kunde-hitta-till-min-julklapp”-mugg fyllt med espresso house chai tea kanske inte var det bästa att trycka i sig vid 10-tiden.

Ungefär vid 4-tiden på natten när jag försökt somna till musik dog min dator, och jag tyckte luften var lite dålig i sovrummet så jag gick ut i vardagsrummet och satte igång tv:n. Det mest lockade som gick på tv var ett bilprogram där en man fräschade upp en pregout (eller hur det stavas) ngtngt-GTO.  Jag försökte mig även lära mig namnet på sakerna. Det jag kommer ihåg är: avgasröret. Det är alltså inte “avgassystemet” som jag hört pappa prata om ibland. Utan röret är tydligen bara den grejen som går under hela bilen(på denna bilden iaf). Lagom när det stod GTO i princip på hela bilen (på ratten, golvmatterna mm) lyckades jag somna.

När jag kände mig vid medvetande igen fick jag en känsla av att klockan var väldigt mycket. Efter en stund lyckades jag öppna ögonen med, kollade på mobilen. 09.40. Tjugo minuter till seminariet började. Skulle jag aldrig hinna eftersom det tar ca 1 timme att ta sig till Lund.

Gick in och lade mig hos min sambo igen i sängen. Han verkade fortfarande sova rätt gott och ställde även fram sin klocka, till slut somnade jag där med, vaknade inte ens när jag gick upp. Nästa gång jag vaknade var klockan typ ett. Min sambo hade åkt till jobbet för längesen. Jag äter lite frukost, sätter igång datorn, och slänger iväg lite sms. Min lillsyrra skriver efter några sms att det är hennes namndag. För att dubbelkolla sträcker jag mig efter almeneckan. Jo. Där stod det, och jag hade struckit under namnet. Jag skriver “grattis” till henne samtidigt som ögonen fäster sig på en punkt längre ner i almenackan. 13.00. soc 3. sem. OBLIG. Vilket betyder att 13.00 är det ett obligatoriskt seminarie på sociologen. Då är klockan lite mer än 14.00.

Hade jag kollat min almenacka FÖRSTA gången jag vaknade hade jag antagligen gjort mig i ordning, haft lagom mycket tid på mig (även om jag var astrött) också och kommit iväg till det viktiga seminariet.

Istället sitter jag i pyjamas och tjurar lite. Nu måste jag antagligen komplettera detta, på en bok jag läst sådär 15 sidor av (det är iaf totalt bara 100 sidor). Har tenta om exakt en vecka varav jag bara har 2 (av 4) böcker hemma till.

Som tur är, trots jag lurat på adlibris i flera dagar nu och varit nära på att köpa de två böckerna, vilket skulle bli 500-600 kr, kom jag som längst till att lägga de i “kundvagnen”. När jag kollade min mail idag hade jag ett svar från blocket och ett mail från malmö stadsbibliotek. På Malmö stadsbibliotek hade ena boken jag beställt(men lyckats glömma bort) kommit in! Den som annars kostade sådär 350 kr eller så. YAY! Sen fick jag mail från en jag prutat på böckerna på. (hon hade bett om högre pris än adlibris ens hade! :O). Hon gick inte med på mitt pris(vilket jag inte precis förväntat mig heller, när man prutar- vilket jag lärde mig göra förra sommaren på marknader- sätter man ett liiiite längre pris än man själv tycker är vettigt), men hon ville ha ett pris som jag kan tänka mig att ge. Å andra sidan måste jag antagligen åka till en helt annan del av Malmö och hämta boken också, men det är ett rätt litet pris att betala, dels för det inte KOSTAR mig ngt, dels för att jag förhoppningsvis kommer klara tentan då. Sen kan man alltid se det som en liten utflykt. (Jag lär ju släpa med mig min sambo)

Ser lite på tv nu. Givetvis slänger nigella i vispgrädde i sin … ngnting.. trots hennes familjerecept sa mjölk.

Så i morgon ska jag iväg och förhoppningsvis köpa en bok, låna en bok och prova MASSA klänningar! Ja, det med massa klänningar, min sambo är bjuden på bröllop(ja, igen), och vill ha med mig. ^^

“be happy, yay, be happy” http://www.youtube.com/watch?v=YPQzbvosHQE

Leave a Reply

