Allmänt · Uncategorized

Fixa naglarna!

(Detta funkar så bra att t.o.m JAG kan hindra mig (nästan 100%) från att pilla sönder naglarna!)

Tro det eller ej. Men på 2 veckor och 4 dagar har jag bara pillat på naglarna EN gång, på en liten kant. Det var första seminariet för terminen, så det är nog ursäktat.

Har köpt depend-nagelvårds-kit. Det innehåller rätt mkt.Hur gör man?

Steg 1. Man tar  påN någon konstig blå grejs som man tar på naglarna en gång varannan vecka efter ha “mjukat upp” naglarna genom ha dem i varmt vatten i ca 5 minuter.Det ska tydligen ta bort hudrester(eller nått) som tydligen är DÅLIGT att ha kvar:P Man tar det då på naglarna och nagelbanden (gjorde jag sist iaf.. har för mig det var rätt, lyckades slarva bort instruktionerna just då).

 

Steg 2. Efter det skrubbar man naglarna(och nagelbanden, vilket är tur för de är jäkligt svåra att undvika) noga, i flera minuter. Jag körde tills det kändes rätt och fingrarna började likna russin…Sen fick man med en liten trä-mini-pinne som man ska försiktigt peta in nagelbanden med… (tror det var bra för…äsch.. har glömt)

 

Steg 3. Efter det målar man på både naglarna, nagelbandet och på naglarnas undersida(jättetrevligt faktiskt eftersom jag råkar ta dessa områden när jag ska måla naglarna i vanligt fall). Vad målar man på? Jo, myrrolja. Det ska vara bra genom att det “binder ihop” naglarnas olika lager så det är mindre risk att de spricker, flisar sig osv. Sen ska man massera in det noga, överallt när man tog på det. Inte precis min favoritbit och jag brukar undvika att röra allt “kladdigt”. Detta är verkligen super-oljigt vilket är lagom jobbigt för mig vilket säkert bara de alldra närmst mig förstår. När det verkar lagom insmorjt brukar jag sluta.

 

Steg 4. Ta på nagel-bandsolja, vilket naturligtvis med ska smörjas in noga. Eftersom jag försöker alltid överkomma mitt maniska tvätta-händerna beteende går jag INTE och tvättar händerna efter steg 3(jag misstänker det skulle delvis ta bort effekten av det också…) utan bara torkar fingrarna på papper innan jag tar nagelbandsoljan.

 

Steg 5. Handkräm. Detta tydligen bara för det ska kännas “overall” trevligt.

 

De första stegen ska man bara en gång varannan vecka. Men myrrolja, nagelbandskräm och handkräm ska man ta varje kväll, i 2-4 veckor tills naglarna har fått “bra skick” “igen”(för mig blir det inte precis igen utan för första gången någonsin). Nu har det ju gått två veckor och jag har inte glömt bort det en enda dag(kommit på det vissa dagar vid tolv-slaget. lagom jobbigt) och det känns mycket bättre. Naglarna börjar få en viss längd utan att de känns svaga eller automatiskt går isönder. Så DEPEND rekommenderas starkt! Vet inte dock om det är deras nagellack jag har med… måste kollas upp…

Gammal bild!  Naglarna är aningen längre nu.. ska fixa bild.. och en liten drink sidan om hehe

 

 

Leave a Reply

